Efter en lång dag på jobbet känns det härligt att öppna dörren och kliva in i doften av ett nystädat hem. Allt fler tar hjälp med hemstädning för att få vardagen att gå ihop och göra annat än att städa på sin lediga tid.
Vi är en städfirma i Stockholm med ett stort utbud av högkvalitativa städtjänster som vänder oss både till privatpersoner, företag samt exempelvis fastighetsägare och BRF:er. Oavsett vilken tjänst det handlar om så ser vi till att leverera ett resultat av högsta kvalitet som ligger i linje med de förväntningar du som beställare har.
Vi erbjuder högkvalitativa tjänster till rimliga priser och vi anpassar oss alltid efter kundens behov. Därför är vi också en städfirma i Stockholm som ständigt tar nya steg. Behöver du hjälp med professionell städning?
Genom att anlita oss för hemstädning så får du mer tid över till annat. Har du problem med att få bitarna i livspusslet att passa ihop? Genom professionell hemstädning i vår regi så blir det betydligt enklare! Du väljer själv när du vill ha städat och hur städningen ska ske. Hos oss kan du lösa ett abonnemang och få städning utförd på givna dagar och tider som du själv bestämmer. Öppna dörren och möts av ett rent, fräscht hem!
Dags att på riktigt ta tag i städningen? En rejäl storstädning ger dig en bra start för ett vidare underhåll och en enklare framtida städning. Vi ser till att ditt hem blir rent från golv till tak och där samtliga ytor blir skinande rena. En storstädning kan du boka in när du vill och du behöver inte vara en tidigare kund till oss för att göra så. Välkomna våren med en rejäl storstädning!
Att putsa fönster är en svår konst som kräver både rätt kunskap och rätt utrustning. Dessutom kan det vara farligt om man bor högt upp i en fastighet. Vi har lång erfarenhet av fönsterputsning och behärskar alla moment. Du som privatperson eller du som fastighets- eller butiksägare kan anlita oss för en fönsterputs och njuta av den effekt rena fönster för med sig i form av ljusinsläpp och interiör fräschör.
Anlita oss för en flyttstädning och fokusera på att komma på plats i den nya bostaden. Vi ser till att du kan lämna över nycklarna till de nya ägarna med ett leende på läpparna. Vid en flyttstädning följer vi en checklista som garanterar ett godkännande och vi ser alltid till att avsätta tillräckligt mycket personal för att klara av den tidsplan du har att förhålla dig till.
Det är viktigt att skapa en en miljö medarbetarna trivs och besökare känner sig välkomna genom att ta hjälp av en städfirma som håller arbetsplatsen ren trivsam. Vi utför företagsstädning med samma engagemang för kvalitet och omtanke som om vi städade i ditt eget hem. Vi lägger uppe en plan som passar er verksamhet om ni vill ha städning veckovis eller dagligen, under eller efter kontorstid.
Vanliga frågor
Om du önskar avboka eller ändra din inbokade städning så ber vi dig att vara ute i god tid! Senast 24 timmar innan städningen. Avbokning sker antingen genom "Mina sidor", mejla på info@rozenclean.se eller att ringa oss på telefon 010-330 81 80 vardagar kl 07:30-16:15
Vid av- och ombokning mindre än 24 timmar innan städning eller om du glömt att avboka en städning, debiterar vi för hela städningen.
Nej, för privatpersoner har vi ingen uppsägnings- eller bindningstid mer än att avbokning måste ske minst 24 timmar innan städtillfället, se frågan om avbokning av städning ovan.
För företag gäller den avtalade uppsägningstiden i avtalet, i annat fall gäller 2 månaders uppsägningstid.
Då våra medarbetare åker kollektivtrafik är det du som kund som står för städmaterialet och städprodukter.
Marianna städar hos oss varannan vecka och vi är SÅ NÖJDA! Kommunikationen med kundtjänst har fungerat toppen alla gånger man har behövt boka om en tid. Vi har varit så nöjda med alla på Rozen Clean sen start!
Isabelle B.
Alltid trevligt bemötande. Lätt att få kontakt både via telefon och Mail. Man står aldrig utan städhjälp. Om någon är sjuk kommer vikarie. Faktureringen fungerar. När jag trasslat själv får jag hjälp utan gnäll. Info om semestrar o dyl. kommer i god tid. Jag tvekar aldrig att ringa Rozen Clean!
Gunilla H
Bästa städfirman! Proffsig städning och snabb, effektiv och tillmötesgående kundtjänst! Rekommenderar starkt!
Klara Elisabeth T
Jag tycker allt fungerat utmärkt! Lätt och vänligt bemötande när vi fått förhinder och behövt ändra tid. Och snälla och noggranna flickor som varit här och hjälpt oss!
Ulf H
Jag anlitade Rozen Clean för att flyttstäda min lägenhet, inklusive fönsterputsning. Jag är supernöjd, allt sköttes professionellt och med hög kvalitet! Allt blev så rent och fint, jag har nog aldrig sett så rena fönster någonsin i mitt liv! Jag hade även lämnat en riktigt smutsig ugn, men även den städade de jätteren och fin. Jag kan helt klart rekommendera Rozen Clean!
Tina A
En detalj som underlättar för dig som kund är att teckna ett abonnemang för exempelvis hemstädning. Detta innebär att vi städar regelbundet - på givna dagar och tider - och där du själv bestämmer hur städningen i fråga ska se ut. Fördelen med detta är att du slipper hålla på att ringa runt varje gång du behöver hjälp med städning.
Tjänsten levereras löpande och som ett led i att alltid erbjuda våra kunder trygghet så kommer också samma städare vid varje städtillfälle. Du lär känna personen och ni bygger upp ett gemensamt förtroende. Det ligger även i vårt intresse då städaren i fråga lär känna din bostad och dina behov - något som borgar för ett effektivt jobb och ett perfekt resultat: varje gång.
Kommunikationen oss emellan blir viktig även om du löser ett abonnemang. Vi följer alltid upp och kontaktar våra kunder i syfte att bli bättre. Om du exempelvis skulle vilja ändra på något under resans gång så är det inga problem. Vi erbjuder alltid flexibla lösningar för våra kunder.
Hur vet du att vi levererar en tjänst som du blir nöjd med - och hur ska vi kunna veta hur du vill ha det? Genom en provstädning så ges du tydliga besked om vilken kvalitet vi håller. Samtidigt så kan vi också ges en möjlighet att lägga upp arbetet och räkna på exempelvis timmar.
Provstädning blir, baserat på detta, ett viktigt startskott för både dig som beställare och för oss som utförare. Vi ser hur du vill ha det - och du får en chans att se vad vi går för. En provstädning kostar 149 kronor/timmen.
Kvalitet. Vi levererar alltid jobb av högsta kvalitet och detta oavsett vad som ska städas.
Flexibilitet. Du som kund står i centrum och vi kan anpassa oss efter dina krav, önskemål och behov.
Miljömedvetna. Vi tar vårt ansvar för miljön. Ett exempel på detta är att de flesta av våra anställda åker kommunalt mellan uppdragen. Det minskar utsläppen markant.
Referenser. Vi har massor av referenser som står redo att rekommendera oss vidare.
Mångsidighet. Målet för oss är att kunna leverera högsta kvalitet inom så många områden som möjligt inom städning
Våra anställda. Personalen är vår största tillgång. Vi erbjuder fasta anställningar och tjänstepension: hos oss trivs man på jobbet!
Professionalism. För oss är alla uppdrag exakt lika viktiga - oavsett kund eller storlek.
Lyhördhet. Vi strävar alltid efter att bli bättre och tar till oss av både positiv och negativ kritik.
Kunden först! Hos oss är kunden alltid i centrum och vi är alltid bara ett samtal bort från att hitta en lösning på ditt problem.
Kunskap. Vi har lång erfarenhet av städning och den avspeglas i hur vi arbetar där effektiviteten blir talande.
Hur lyckas man med en städning? Ett bra sätt att använda sig av är att skapa en checklista. Inom ramarna för vår verksamhet så använder vi oss alltid av checklistor som ett sätt att säkerställa kvalitet och för att inte riskera att missa något. Det innebär att varje kund också har en unik sådan där vi utgår från behov, önskemål och specifika krav.
Börja uppifrån och ned. Enkelt och logiskt: damm faller nedåt och börjar du från golvet så kommer allt damm på hyllorna att hamna där igen.
Rum för rum. Skapa en checklista för köket, en annan för hallen och en tredje för badrummet.
Sovrummet. Ta ur sängkläderna och häng täckena på lite luftning. Torka av alla sängmöbler och ta bort kläder och övriga textilier. Dammsug och torka golven. Bädda rent.
Barnrum: Plocka undan alla leksaker och gosedjur. Torka av hyllorna och se till att exempelvis böcker ställs på rätt plats. Dammsug och torka golven.
Köket: se till att fokusera på de stora ytorna. Diskbänken, bänkskivorna och - givetvis - golvet. Spisen bör givetvis också torkas av och rengöras. Rena ytskikt skapar ett fräscht kök.
Badrummet: Börja med att spruta in toaletten med rengöringsmedel som får dra in. Spruta sedan på kranar och i handfatet så att exempelvis tandkräm försvinner. Speglarna ska även de rengöras. Gå sedan vidare med en trasa och en tvättsvamp och gnugga allting rent. Använd toalettborsten för toan. Avsluta med att dammsuga och torka golvet. Har du exempelvis smutsiga fogar så använd med fördel en blandning av ättika och vatten för att rengöra dessa.
Hallen: Börja med att hänga undan kläder som inte används och plocka undan skorna. Har du mattor så ta ut och skaka av dessa. Torka av alla hyllor och rengör exempelvis speglarna - det gör underverket för ljuset! - innan du dammsuger och torkar golven.
Barnrum: Plocka undan alla leksaker och gosedjur. Torka av hyllorna och se till att exempelvis böcker ställs på rätt plats. Dammsug och torka golven.
Vår verksamhet bygger mycket på att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.
Det måste finnas ett förtroende och en tillit oss emellan. Du som kund ska känna dig trygg med oss och att vi levererar en tjänst som du är nöjd med - men även att du ska känna dig trygg med den städare som utför jobbet. Det senare är väldigt viktigt.
Att våra kunder känner en trygghet och har ett förtroende för städaren är något som vi fokuserar väldigt mycket på. Här tar vi givetvis hänsyn till dina omdömen och hur du känner. Handlar det om hemstädning så handlar det också om att du öppnar dörren till din personliga sfär: det är givet att du ska lita på den som städar.
Att en och samma städare kommer är något som gör skillnad i denna fråga. Genom detta lär ni känna varandra och bygger upp en egen relation. Om du exempelvis vid en provstädning inte känner att en städare är rätt för dig - baserat på exempelvis personkemi och magkänsla - så låter vi någon annan sköta jobbet. Vi är alla olika och det är inget personligt. Viktigast är att du känner att du litar på din städpersonal!
Vi vill gå i bräschen för en renare städbransch och försöker att dagligen ta vårt ansvar i att minska de negativa avtrycken på klimat och miljö. Ett exempel på detta är att minska på bilåkandet. Vi vill gå i bräschen för en renare städbransch och försöker att dagligen ta vårt ansvar i att minska de negativa avtrycken på klimat och miljö. Ett exempel på detta är att minska på bilåkandet.
Ett annat exempel på där vi vill göra skillnad gäller valet av städmaterial. Vi använder oss endast av miljömärkta produkter och vi arbetar aktivt med både återvinning och sopsortering. Det går att få rent utan att använda en massa giftiga kemikalier och starka produkter. Vi gör alltid rätt val i den här viktiga frågan. Med oss kan du räkna med att miljön alltid spelar en stor roll!
Stockholm är den stad i Sverige som erbjuder bäst möjligheter att åka kommunalt. Med en välutvecklad kollektivtrafik tar man sig från punkt A till punkt B på nolltid. Våra anställda använder sig av denna fantastiska möjlighet dagligen och därigenom så kan vi också reducera våra egna avtryck på ett radikalt sätt.
Om vi - liksom många andra städföretag - valde bilen så skulle det handla om ungefär 40 bilar som gemensamt skulle släppa ut ungefär 250 ton koldioxid varje år. Här gör vi en enorm skillnad - och det syns även i din plånbok. Du betalar för en professionell städtjänst - inte för en massa onödiga resor och drivmedel.
Många nya och potentiella kunder gillar att läsa omdömen och rekommendationer om företag de funderar på att anlita. Det tycker vi är bra, därför samarbetar vi med reco.se för att samla ärliga kundomdömen från våra kunder.
Vi är stolta över att vara en av Stockholms bäst rekommenderade städfirmor på Reco, Google och Facebook
Att Rut-avdraget är en game-changer är inget att sticka under stolen med. Alltsedan denna skatterabatt såg dagens ljus så har också fler privatpersoner tagit steget och valt professionell städning och andra hushållsnära tjänster. Fler har råd att prioritera ett rent hem och få tid över till annat.
Rut-avdraget innebär att du som privatperson kan dra av halva kostnaden för det arbete som vi lägger ner - detta med ett årligt tak som ligger på 75.000 kronor/person. Du själv behöver inte göra mer än att säga att du vill använda dig av Rut-avdraget. Vi sköter all administration med Skatteverket och drar beloppet på den faktura du erhåller - det gäller även i samband med att du löser ett abonnemang hos oss.
Det enda du behöver göra är att se till att du är berättigad att använda denna skatterabatt. Det gör du enkelt genom att logga in på dina sidor på Skatteverket.
Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.
Rozen Clean AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.
Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.