Vårt motto är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Vi har inga krångliga timbanker, inga dolda avgifter eller orimliga avbokningsregler. Vi tycker det fungerar bäst med vanlig hederlig rak och ärlig kommunikation i vår dialog med våra kunder. Om du inte hittar svar på din fråga kan du kontakta oss på info@rozenclean.se
Vi provstädar hela ditt hem för att se hur lång tid som behövs för att städa bostaden återkommande. Var beredd på att provstädningen ofta tar längre tid än vad den återkommande städningen kommer att göra. Det tar upp till 30 min att göra en genomgång med städerskan där du visar ditt hem, vad som ska städas och var städmaterialet finns.
Efter provstädningen rekommenderar städerskan hur lång tid som behövs för ett bra resultat vid återkommande städning av ditt hem.
Ja, den städerska som provstädar ditt hem fortsätter sedan med den återkommande städningen förutom vid sjukdom och semester. Då kommer en ersättare om ni önskar, vi frågar alltid innan om ni vill ha en ersättare.
Om du önskar avboka eller ändra din inbokade städning så ber vi dig att vara ute i god tid! Senast 24 timmar innan städningen. Avbokning sker antingen genom "Mina sidor", mejla på info@rozenclean.se eller att ringa oss på telefon 010-330 81 80 vardagar kl 07:30-16:15
Vid av- och ombokning mindre än 24 timmar innan städning eller om du glömt att avboka en städning, debiterar vi för hela städningen.
För privatpersoner så har vi ingen uppsägnings- eller bindningstid mer än att avbokning måste ske minst 24 timmar innan städningen, se frågan om avbokning av städning .
Nej, eftersom våra medarbetare åker kollektivtrafik är det du som kund som står för allt städmaterial och alla produkter. Vi informerar inför en provstädning vilka produkter som är bra att ha hemma.
Välj i möjligaste mån Miljö- och Svanenmärkta städmaterial!
Under Mina sidor kan du bland annat se dina kommande städningar och dina fakturor. Du kan även kontakta kundtjänst för bokning av andra tjänster och avbokningar genom Mina sidor.
Första gången registrerar du dig genom att fylla i din e-postadress och välja ett lösenord. Därefter får du ett verifieringsmejl. Tänk på att använda samma e-postadress som finns registrerad hos oss.
Mina sidor är anpassat för mobilen och kan med fördel sparas på mobilens hemskärm som en app.
Vi har semesterperiod för vår personal som är fyra veckor på sommaren, oftast vecka 28-31 samt två veckor över jul och nyår. Under dessa veckor avbokas städningen automatiskt. Från och med vecka 32 rullar städningarna på som vanligt.
Vi har personal som arbetar under semesterperioderna så det går ofta att ordna med städning för de kunder som önskar det. Kontakta oss så tidigt som möjligt om du önskar städning under våra semesterperioder. Oftast utförs städningen av en ersättare.
Efter ledigheter fortsätter städningarna med samma intervall som tidigare. Har man t.ex. varannan veckas städning på jämna veckor fortsätter städningen på jämna veckor efter semesterperioden.
Vi har stängt på röda dagar, ej klämdagar. Om ni önskar städning på en röd dag kan vi ordna det, då läggs 15% på priset. Meddela oss i god tid. Vi kan dock inte garantera att det är din ordinarie städerska som kommer. Utöver de röda dagarna så har vi stängt Midsommarafton, Julafton och Nyårsafton.
När du väljer Rozen Clean som städfirma gör du ett klimatsmart val. De flesta av våra städerskor åker kollektivtrafik, vilket fungerar bra eftersom du som kund håller med eget städmaterial.
Med våra 90 anställda undviker vi ca 35 bilar som vi annars skulle ha haft många tusen biltransporter med varje månad. Detta ger en besparing på ca 250 ton koldioxidutsläpp per år. Miljöpåverkan blir också mindre om du väljer oss genom att vi hittills har undvikit att beställa 35 st bilar som annars skulle ha tillverkats.
Dessutom blir det ett billigare pris för dig som kund, eftersom det är billigare att åka kollektivt än att åka bil.
Vi har ett nyckelhanteringssystem där städerskan får en nyckel av er. Nyckeln märks med en nyckelbricka på ett speciellt sätt som inte kan härledas till dig som kund av utomstående.
Vi skickar en nyckelkvittens till dig via mejl. Våra anställda är vana att hantera nycklar, dörr- och larmkoder hos privatpersoner och företag. För mer information om vårt nyckelhanteringssystem är du välkommen att kontakta oss.
Vi har en ansvarsförsäkring så att du som kund ska känna dig trygg. Försäkringen täcker eventuella skador som orsakas av oss.
Även vår personal är försäkrad vilket ger både trygghet och konkret hjälp om något skulle hända
Skulle något hända så täcker vår ansvarsförsäkring eventuella skador orsakade av vår personal. De rapporterar skadan till vår kundtjänst som i sin tur kontaktar dig som kund.
Du som kund har även ett visst ansvar, du kan läsa om våra allmänna villkor här.
Du kan läsa om våra allmänna villkor här
De uppgifter vi efterfrågar och sparar gör vi i syfte att kunna boka, schemalägga, utföra och fakturera för städningar samt att kunna ansöka om skatteavdrag (rut-avdrag) för privatkunder.
Vi skickar också nyttig information via nyhetsbrev där vi använder våra kunders e-postadresser.
När det gäller cookies och vad vi sparar om dig som användare på vår hemsida, läs gärna vår integritetspolicy.
Alla priser till privatpersoner är inklusive moms och efter rutavdraget. Alla priser till företag är exklusive moms.
Alla priser justeras till privatpersoner i maj varje år i samband med löneprocessen. Prisjustering görs så att vi kan arbeta med vår årliga löneprocess och bibehålla de bästa städerskorna till er som kunder. Vi informerar alltid innan en prisjustering. Alla priser till företag index-justeras i januari årligen enligt avtal.
Vi fakturerar en gång i månaden i efterskott. Betalningsvillkoren är 25 dagar från fakturadatum. Vid engångsstädningar fakturerar vi efter städningen. Du kan betala fakturan genom att ha:
E-faktura
Att betala via e-faktura är ett fördelaktigt alternativ för dig som inte vill ha en pappersfaktura hemskickad. Den elektroniska fakturan skickas istället direkt till dig via din internetbank där du kan se fakturan, som har samma utseende som den ordinarie pappersfakturan.
Det måste vara den som står som fakturamottagare som är e-fakturabetalare, inte någon annan i familjen.
Autogiro
Med autogiro överförs din betalning automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodag.
Kivra eller pappersfaktura
Tillkommer en fakturaavgift på 30 kr.
E-post-faktura
Vill du ha din faktura skickad till mejlkorgen istället för brevlådan meddelar du det till vår kundtjänst på info@rozenclean.se så får du fortsättningsvis fakturan som en bifogad PDF.
Rutavdraget ger dig rätt till skattereduktion på 50 procent av arbetskostnaderna på hushållsnära tjänster. Avdraget görs direkt på fakturan, vilket innebär att vi sköter justeringen med Skatteverket och att du enkelt kan se vad tjänsten kostar efter rutavdraget. Alla våra priser visas efter rutavdraget.
Läs mer på Skatteverkets hemsida
Tyvärr är inte dödsbon berättigade att använda rutavdrag. Viktigt att bokningen görs i dödsboets namn.
Du kan inte utnyttja ditt egna rutavdrag till andra än dina föräldrar.
Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.
Rozen Clean AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.
Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.